Kokemuksia Gdanskista tai puolalaisista oluista?

Yleistä keskustelua oluesta ja muusta. "Pubikeskustelut".

Valvojat: äyni, suorama, Elmo

Huuhaa
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Oulu
18 tai yli: Olen

Kokemuksia Gdanskista tai puolalaisista oluista?

ViestiKirjoittaja Huuhaa » Pe Kesä 30, 2017 15:43 pm

Hoi!

Ollaan lähdössä lomamatkalle Gdanskiin seuraavalla viikolla, ja ajattelin kysellä, onko kellään foorumilaisella kokemuksia Gdanskin olutkaupoista tai baareista? Mitä suosittelette?

Entä mitä puolalaisia oluita kannattaa ehdottomasti kokeilla? :cheers1:

Naali
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Helsinki

Re: Kokemuksia Gdanskista tai puolalaisista oluista?

ViestiKirjoittaja Naali » Pe Kesä 30, 2017 18:20 pm

Siellä on aika massiivinen pienpanimoskene kyllä. Reittausblogissa suht paljon arvostelujakin. Ja Humalove maahantuo tännekin jotain. Sääli, että Fermentum Mobile muutti muualle, niiden ensimmäinen labra vanhassa kaupungissa olleessa 20-luvulla Saksalaisten rakentamassa yliopiston rakennuksessa oli jo nähtävyys itsessään =)
http://www.panimonurkka.fi, toistaiseksi uusin yrittäjä kotiolutainesten kaupassa Suomessa

Votkaiguaani
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja Votkaiguaani » Ti Heinä 04, 2017 16:22 pm

Kokemus Gdanskista. Dialogi Brovarnia-panimobaarin tarjoilijattaren kanssa vuodelta ehkäpä 2009:

Me: You have light and dark beer in your menu. Are these both lagers?
Waiter: ?
Me: Are these products bottom fermented lager beers or ale?
Waiter: Fermented?
Me: For example this "dark beer". Do you use lager or ale yeast? Do you know what "yeast" means?
Waiter: I'll go and ask somebody, I'll be back.
Tarjoilija keskustelee pitkään jonkun kanssa pälyillen pöytäämme, ja palaa vihaisena.
Waiter: Look. No-one knows what you are talking about. This is not lager, this is not ale. There is no yeast. This is just regular dark beer. Ok?

Turha varmaan sanoakaan, että molemmat olivat lagereita. Ruoka oli hyvää, oluetkin lopulta ihan ok, vaikka olivatkin valmistettu ilman hiivaa :lol:

Simoja kannattaa metsästää (Mjod Pitny), ja Żywiec Porteria on hyvin saatavilla, se on erinomainen olut. Moderneista panimoista esim. aivan etelässä sijaitseva Pinta on hyvä, mutta en osaa saatavuudesta sanoa Gdanskissa kun en ole siellä vuosiin käynyt.

Lähistön mestoista Sopot, Hel-niemimaa ja aavistuksen kauempana sijaitseva upea Toruń ovat vierailun arvoisia.

Huuhaa
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

ViestiKirjoittaja Huuhaa » Ti Heinä 04, 2017 17:27 pm

Kiitoksia hyvistä vinkeistä!

Votkaiguaanin kokemukset kuulostaa ihan perusslaavilaiselta asiakaspalvelulta. Tulee ihan omat Tsekin Erasmus-ajat mieleen. :D

Huuhaa
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

ViestiKirjoittaja Huuhaa » Ti Heinä 18, 2017 20:32 pm

Oli kyllä hyvin pienpanimo-olutta tarjolla melkein jokaisessa ravintolassa. Kävin ostelemassa hieman kotiinviemisiä tuommoisesta paikaista kuin Sklepzipiwem (https://www.facebook.com/sklepzpiwem/). Kattava valikoima ja hyvä palvelu!

Naali
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Helsinki

ViestiKirjoittaja Naali » Ke Heinä 19, 2017 13:37 pm

Joo, siellä on aikamoinen pienpanimobuumi tullut päälle ihan muutaman viime vuoden aikana. Paljon muutakin kuin tuo aiemmin yleinen vaalea, tumma ja ehkä joku puolitumma lagermeininki mikä aika monessa alueen maassa on valloillaan. Mutta pikkuhiljaa, juuri männäviikonloppuna löysin jopa naapurimaasta Liettuasta yhden melko loistavankin pienpanimon. Tämä tuntui suoranaiselta ihmeeltä.
http://www.panimonurkka.fi, toistaiseksi uusin yrittäjä kotiolutainesten kaupassa Suomessa

Palaa sivulle “Public House”