Grainfather control box

Valvojat: suorama, Elmo

kojo83
Foorumilainen
Foorumilainen
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Eurajoki
18 tai yli: Olen

Grainfather control box

ViestiKirjoittaja kojo83 » To Elo 10, 2017 15:38 pm

Ajattelin väsätä kyseisen boksin kiinni Klarstein beerfest kattilaan. Mulla on nyt siinä kiinni STC-1000 boksi ja boschin pumppu. Mahtaako tuon grainfatherin saada helposti yhdistettyä? Ilmeisesti grainfatherin pumppu on 230v, eli siinä ainut ongelma mikä on tullut mieleen. Kertokaapa viisaammat.

tuossa vielä linkki kyseiseen kapistukseen.
https://www.panimonurkka.fi/tuote/grain ... ntrol-box/

Kiinnostaa tuo monivaihe mäskäys ohjelmointi sekä bluetooth eli kauko hallinta

Naali
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Helsinki

Re: Grainfather control box

ViestiKirjoittaja Naali » La Elo 12, 2017 0:33 am

Moro,

Saattoi jäädä kollegalta vastaamatta kun olin/olen lomalla itse vielä viikonloppuun asti. Ei tuossa pumpun suhteen ainakaan ole kuin perus päälle/pois - kytkentä. Lämmitys sitten meneekin porrastetusti jokseenkin automatisoidusti. Äkkiseltään ei kyllä tule mitään erityisen suurta estettä mieleen jos pumppu toimii vaihtovirralla tai sen saa muutettua oikeanlaiseksi tasavirraksi matkalla ja lämpöanturin saa jonnekin järkevästi.
http://www.panimonurkka.fi, toistaiseksi uusin yrittäjä kotiolutainesten kaupassa Suomessa

Tero_perkele
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » La Elo 12, 2017 9:04 am

Itelle tuli nyt äkkiseltään ainakin se mieleen että mahtaako vaatia myös grainfatherin lämpöanturinkin ,kun eipä noiden vastusarvo ole välttämättä edes lähellä toisiaan eli saattaa gf:än omalla anturilla näyttää +60 ja jollain toisella anturilla esim +40 tai +80 yms.
Pumpun suhteenhan siihen voi väliin laittaa pienen 220v->12v muuntajan jossa vaan on riittävä ulostulo teho.
Ja myös sekin että kestääkö tuo gf:än ohjain klarkin tehoja kun gf on kuitenkin vain 2000w ja eikös se beerfesti ollu peräti 2580w

Naali
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Naali » La Elo 12, 2017 12:27 pm

Anturi tuossa on kiinni boksissa ja gf:n alaosassa on aika normaalinoloinen lämpökaivo/heat sink mihin se työnnetään niin se tuskin on ongelma. Tuo lämmitystehopuoli tosiaan voi olla ongelma jos joku komponentti on kovinkin tiukkaan mitoitettu.
http://www.panimonurkka.fi, toistaiseksi uusin yrittäjä kotiolutainesten kaupassa Suomessa

kojo83
Foorumilainen
Foorumilainen

ViestiKirjoittaja kojo83 » La Elo 12, 2017 21:07 pm

kiitos vastauksista. Mulla on nyt beerfestissä tehonsäädin ylikiehumisen takia, eli periaatteessa siitä varmuuden vuoksi tehoa vähön pienemmälle niin pitäisk toimia. Mahtaako tuosta boksista löytyä, mikä on max Amp määrä mitä kärjet kestää?

Tero_perkele
Oppilas
Oppilas

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » Su Elo 13, 2017 7:53 am

No sitten tuo anturi ei tuota mitään ongelmaa jos ohjainboksin mukana sellainen tulee,muistelin vaan että ainakin tossa vanhemmassa gf:ssä se oli irtonainen.Tuo "ylikiehuminen" on aikas harvinaista herkkua näissä pienissä panolaitteissa kun yleensä juuri tehot tuntuvat loppuvan kesken ;-),tosin paljon se riippuu myös siitä satsi koosta,ite kun tolla munasenkillä teen aina sen ihan Max määrän ,niin siinä se kiehuminen on just että pieni tehon lisäyskään ei olisi pahitteeksi.
Naali sulla kun nitä bokseja on niin oletko perehtynyt siihen sen tarkkemin että onko siinä siinä sille lämpö anturille mitään "kalibrointi"mahdollisuutta että pystyy sitä lämpötilaa korjaamaan sieltä boksista ,kun esim se mahdollisuus tuossa munasenkissä on (sillon jos on se mahdollisuus ,niin sen anturinhan voi periaatteessa sijoittaa siinä beerfestissä sinne alkuperäsen tilalle pohjaan ,mikäli ei halua reijittää kattilaa sen anturin takia)

kojo83
Foorumilainen
Foorumilainen

ViestiKirjoittaja kojo83 » Su Elo 13, 2017 11:32 am

beerfestillä tosiaan jos keittää 20l (30l kattila )niin se ei vielä kiehu yli. Jos tekee vaikka 25l niin se tulee yli. Tuntuu että tehoa on täysillä vähän liikaakin. Väsäsin siihen tosiaan tehon säätö boksin väliin, niin sillä saa kiehumista säädettyä aika mukavasti.
Liitteet
IMG-20170809-WA0000.jpeg

Tero_perkele
Oppilas
Oppilas

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » Su Elo 13, 2017 13:31 pm

Tossa kun tuli uteliaisuutta gooklailtua tota beerfestiä niin yhdellä sivulla oli kuva niistä vastuksista ja ne olivat 1500w ja 1300w eli sillonhan tehoa olis jo peräti 2800w eikä 2580 mikä on klarksteinin sivulla mainittu,ootko tarkistanut itse millä vastuksilla omas beerfesti on ?,ota näistä "kiinan" kattiloista nyt sitten selvää heh ;-)

kojo83
Foorumilainen
Foorumilainen

ViestiKirjoittaja kojo83 » Su Elo 13, 2017 13:41 pm

en ole kyllä omaani tarkistanut. Kontaktorilla saisi tuon tehon menemään sen kärkien kautta mutta mahtaako vaikuttaa mitenkään control boxin automaattiseen tehon säätöön. Äkkiä ajateltuna ei pitäisi vaikuttaa?

kojo83
Foorumilainen
Foorumilainen

ViestiKirjoittaja kojo83 » Ma Elo 14, 2017 12:17 pm

Eipä onnistukkaa varmaankaan kontaktorin laitto ton väliin, koska tuossa on se automaattisäätö.

Lappoon sivuilla ilmoitetaan gf:ssä olevan 2000w ja 500w vastukset, joten näyttäisi bozäxi kestävän ainakin tuon 2500w

https://www.lappo.fi/product/891/grainfather-connect

Tero_perkele
Oppilas
Oppilas

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » Ma Elo 14, 2017 17:33 pm

Jos nyt en taas ihan väärin muista niin vanhassa gf.ssä toi 2000w on ns keittovastus ja 500w mäskäys ,ja joku sitä mulle tais jopa sanoa että ne ei ole samaan aikaan päällä vaan joko tai.Mutta kysymällä liikeestä yms niin sillähän se selviää,tai jos täällä voorumilla joku on sitä tarkemmin tutkinut.
http://kotiviini.fi/fi/8563000.php tosta ainakin sais sen käsityksen myös että on joko 2000w tai 500w

Naali
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Naali » Ma Elo 14, 2017 19:42 pm

Joo, niissä tosiaan on pohjan lähellä kytkin mistä noita saa vaihdettua johon ei tarvitse koskea uudemmalla boksilla.

Palaa sivulle “Välineidenvalmistus”