Klarstein Mundschenk

Oluen valmistamiseen tarvittavat välineet ja niiden valmistuksesta

Valvojat: suorama, Elmo

Hannu
Oppilas
Oppilas
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: ESPOO
18 tai yli: Olen

Re: Klarstein Mundschenk

ViestiKirjoittaja Hannu » Pe Marras 10, 2017 20:45 pm

Itse ihmettelin tuota kanssa. Ja miksi sellainen tuote nousee hakuihin mitä ei ole olemassa...Näin tuon jo viikko sitten.

Tero_perkele
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » Ke Joulu 13, 2017 12:34 pm

Pistetään nyt vielä kerran tänne kuvatukset niistä modauksista kun kaikki ei aina tunnu jaksavan koko viestiketjua lukevan,ja jos ei muuta niin ylläpito voi vaikka pistää tän jotenkin omaksi tohon alkuun niin ei tarvi porukan kysellä ja ettiä aina sitä uudestaan.

Modattu ylivuoto
Kuva Kuva Kuva Kuva
Tolla alkuperäsellä systeemillä ja noin 5kg mallasta niin mallaspatjan mennessä tukkoon kattila pääsee "Kuivaksi"koska putki on noin prkl pitkä ja taasen pelkka alempi putki ei olisi ihan riittänyt joten otin mallia grainfatherin putkesta ja sellasen sitten väkästelin,eihän se nyt ihan a1 laatua ole mutta varmaan toimivampi kuin alkuperäinen.

Ja pistetään nyt pikkasen lisää modausta eli pumpun imun modaus ,ei mene enää "mallasmuhju"sinne pumppuun.
Kuva Kuva
Tuo v1 on 10mm kupariputkea kokonaan ja taasen V2 pumpun sisään menevä osa 10mm ja näkyvä osa 12mm kupariputkea.

Samaa kattilaa kun tuntuu olevan nykyään jo niin monella eri nimellä turha näitä modauksia on joka kattilan omaan topikkiin laitella :chick:
Viimeksi muokannut Tero_perkele, Ma Touko 14, 2018 10:18 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Allu
Jäsen
Jäsen
Paikkakuntasi: Espoo

ViestiKirjoittaja Allu » Su Tammi 28, 2018 22:35 pm

Onko kukaan onnistunut tilaamaan näitä tuolta saksan klarsteinin sivuilta? Olisi siellä 50l versio edulliseen hintaan n.200 halvemmalla, kuin .fi sivuilla.

silmakka
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Helsinki

ViestiKirjoittaja silmakka » Ma Tammi 29, 2018 19:08 pm

Iso 50l munasenkki lähti tilaukseen klarstein.de:stä. 389e jäi hintaa kun sai vielä -10e koodilla kun tilasi sähköpostimainoksen... tilasin tuon mailboxde.com:n kautta, ja pakettilaskuri arvioi toimitushinnaksi 26e joten ei paha.

Hannu
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: ESPOO

ViestiKirjoittaja Hannu » To Helmi 01, 2018 14:38 pm

Juu näyttäis saavan vieläkin tohon hintaan...kiinnostavaa :-)

Mazku
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Turku

ViestiKirjoittaja Mazku » Su Helmi 04, 2018 12:45 pm

silmakka kirjoitti:Iso 50l munasenkki lähti tilaukseen klarstein.de:stä. 389e jäi hintaa kun sai vielä -10e koodilla kun tilasi sähköpostimainoksen... tilasin tuon mailboxde.com:n kautta, ja pakettilaskuri arvioi toimitushinnaksi 26e joten ei paha.

Ilmotteleppa sitku tuota saapuu Suomeen. Kiinnostaa tietää miten homma hoitu ja mitä tuli maksamaan.

silmakka
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Helsinki

ViestiKirjoittaja silmakka » Su Helmi 04, 2018 13:53 pm

Mazku kirjoitti:
silmakka kirjoitti:Iso 50l munasenkki lähti tilaukseen klarstein.de:stä. 389e jäi hintaa kun sai vielä -10e koodilla kun tilasi sähköpostimainoksen... tilasin tuon mailboxde.com:n kautta, ja pakettilaskuri arvioi toimitushinnaksi 26e joten ei paha.

Ilmotteleppa sitku tuota saapuu Suomeen. Kiinnostaa tietää miten homma hoitu ja mitä tuli maksamaan.

Saapui reilussa vuorokaudessa Mailboxde postilokeroon josta tuli sähköposti-ilmoitus saapuneesta lähetyksestä ja hinta toimitukselle jonka sai maksaa esim paypalilla. Postimaksuiksi jäi kaikenkaikkiaan 30e. 0e väli Klarstein -> mailboxde, ja 20e mailboxde -> Suomi + 10e otti käsittelykuluja tämä välitysfirma. 15 kg on paketin kokonaispaino, ja kulut tietysti määräytyy painon ja lähetyksen koon mukaan. UPS:lla lähti matkaan saksasta ja seurantanumeron mukaan odotettu toimitusaika olisi huomenna maanantaina eli viikko menisi kaikenkaikkiaan.

Edit: Kattila kotiutunut. Viikko meni tarkalleen. Voi suositella mailboxde palvelua! :jee:

kutipappa
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: Oulu

ViestiKirjoittaja kutipappa » To Huhti 26, 2018 14:54 pm

Onko kukaan koittanut 50 litran pytyllä mäskäillä no sparge-tyylillä? Eli kaikki vedet (mäskäys ja huuhtelu) kerralla sisään, mäskäys normaalisti, mallaspiippu ylös ja keittämään. Mitenhän tuo siihen taipuisi?

ByB
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Porvoo

ViestiKirjoittaja ByB » To Touko 03, 2018 5:12 am

Viitsiskö joku Mundschenkin(tai Fullhornin)omistaja mitata tuon hanan halkaisijan.
Itellä pumppu letkuja vaille valmis,mutta Fullhorn saapuu vasta kuun lopussa,tekis mieli saada valmiiks ennen pytyn saapumista :)

-mIDE-
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: Jämsä

ViestiKirjoittaja -mIDE- » La Touko 12, 2018 18:19 pm

Löytyykö kyseistä laitetta vielä muunkin merkkisenä? Nämä löysin pikaisesti katsottuna. Muistaakseni Norjalaisilla ainakin oli joku oma merkki.

Arsegan Easybrew (Belgia/Hollanti)
Klarstein Mundschenk (Saksa)
Beer Torrent (Espanja)
Hop Cat (Ruotsi)
Brew Devil (UK?)
Brew Monk (Saksa)
Easy Grain (Italia)
Guten Brau (Venäjä)
Solodok (Ukraina)
Ace (Italia)
iBrew (Venäjä)

kbra
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: helsinki

ViestiKirjoittaja kbra » Su Touko 13, 2018 19:19 pm

Brewster Beacon Tanskassa on myös pohjimmiltaan sama vehje, samoin Bullet Brew myy omaa Bullet Brew 45 :stään jota mm. Panimonurkasta ja Laposta saa. Eiköhän noita jokunen lisääkin löytyisi, kun kerran Guten Kiinassa myy laitetta customlogolla kelle tahansa joka sopivan pinon itselleen tilaa.

Itselle tuli taloon tänään tuo Arsegan Easybrew 30-litraisena versiona. Ainakin päällepäin asiallisen oloinen vehje hintaisekseen. Maksoi jotain 380-390 euron luokkaa, ilmainen toimitus aika tarkkaan viikossa Hollannista lähipostiin, ja kylkiäisenä tuli vieläpä se RST-vierteenjäähdytin. Kunhan vielä uusi käymisastia ja raaka-aineet kolahtavat postiluukusta, pääsee testailemaan miten toimii.

-mIDE-
Aloittelija
Aloittelija

ViestiKirjoittaja -mIDE- » Ti Touko 15, 2018 14:14 pm

Löytyisikö joltakin vinkkejä Brewer's Friend-/Brewmate-laiteprofiilin virittelyyn kyseiselle laitteelle?

kbra
Foorumilainen
Foorumilainen

ViestiKirjoittaja kbra » Pe Touko 18, 2018 21:44 pm

Jos satut olemaan Facebookissa, sieltä löytyy parikin ACE / Brew Devil / Hopcat jne. harrastajaryhmää joihin on postailtu softaprofiileja. Muistaakseni jommassakummassa oli jonkun väkertämästä Brewsmith tms. profiilista screenshotti josta selvisi jotain olennaisia parametreja arvottuna. Hiukan epämääräinen vastaus, mutta jos ei näillä johtolangoilla löydy niin voin jossain välissä koettaa kaivaa tuon esille.

-mIDE-
Aloittelija
Aloittelija

ViestiKirjoittaja -mIDE- » Su Touko 20, 2018 10:08 am

kbra kirjoitti:Jos satut olemaan Facebookissa, sieltä löytyy parikin ACE / Brew Devil / Hopcat jne. harrastajaryhmää joihin on postailtu softaprofiileja. Muistaakseni jommassakummassa oli jonkun väkertämästä Brewsmith tms. profiilista screenshotti josta selvisi jotain olennaisia parametreja arvottuna. Hiukan epämääräinen vastaus, mutta jos ei näillä johtolangoilla löydy niin voin jossain välissä koettaa kaivaa tuon esille.

Jotain suuntaa antavaa ainakin löytyi. Kiitos vinkistä!

Tero_perkele
Harjoittelija
Harjoittelija

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » Ma Touko 21, 2018 10:10 am

Grainfatherin profiililla pääsee jo pitkälle ja se tuntuu löytyvän monesta softasta jo valmiinakin...Siitä sitten vaan itse hienosäätään jos tuntuu että tulee liian vahvaa tai laimeeta.

kbra
Foorumilainen
Foorumilainen

ViestiKirjoittaja kbra » Su Touko 27, 2018 12:02 pm

^- Kiitos vinkistä sinnekin!

Brewer's Friendillä tässä tosiaan toistaiseksi mennään itsekin. Näemmä normaalisti ei-yhtään-kiireisellä ihmisellä on yhtäkkiä vaan koko ajan liikaa tekemistä että ehtisi keskittyä panohommiin kunnolla, saatika sitten viritellä laiteprofiilia kuntoon. Jos tässä hiljalleen pääsisi kesäaikatauluun ja noihinkin harrasteisiin käsiksi...

ByB
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Porvoo

ViestiKirjoittaja ByB » Ke Kesä 27, 2018 16:17 pm

Pistetäänpä tänne kun Klarstein kumminkin kyseessä.
Minulla laitteena Klarstein Maischfest ja tarkoituksena olisi väsätä sen mallaspiippuun ylivuoto putki.
Rosteri putki on ilmeisesti järkevin vaihtoehto?
Pystyykö rosteriin vääntämään kierteet ilman erikois työkalua(eikös rosteri ole melko kovaa)
Onko ideoita mikä muu helpommin työstettävä materiaali sopisi?
Oluttarvike liikkeistähän löytyisi valmiita Grainfatherin varaosa putkia, mutta missään ei lue niiden pituutta, oma mallaspiippu on 37,5cm korkea ja jos ei sovi suoraan menee taas askarteluksi.

Nummisoft
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

ViestiKirjoittaja Nummisoft » To Kesä 28, 2018 19:21 pm

Saisiko tälläisistä kasattua https://m.ebay.com/itm/1-2-Male-x-1-2-M ... SwPYZU~tyg

Onko noissa yleensä vielä säätöä miltä korkeudelta ylivuotoputkeen pääsee tavara?

aarle
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Vantaa

ViestiKirjoittaja aarle » To Kesä 28, 2018 22:55 pm

Noissa eri kierteissä saa olla tarkkana tuo NPT on https://en.wikipedia.org/wiki/National_pipe_thread ja eri kun europpalainen BSP.

Tero_perkele
Harjoittelija
Harjoittelija

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » Pe Kesä 29, 2018 10:40 am

ByB kannattaa vaikka soittaa niihin liikkeisiin ja kysyä sitä mittaa,itse joskus niiden mittoja kyselin mutta en enää kyllä muista niitä ...sillä siitä selviää helpoimmalla,sen kuitenkin muistan että se gf:n lisävarusteena saatava lyhyt putki systeemi on liian lyhyt..

Palaa sivulle “Välineet & laitteet”