Minikeg ja vuotava hana

Valvojat: suorama, Elmo

Humalisto
Oppilas
Oppilas
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Turku
18 tai yli: Olen

Minikeg ja vuotava hana

ViestiKirjoittaja Humalisto » Pe Maalis 24, 2017 16:25 pm

Onko ideoita, millä saisi tiivistettyä hanan ja kumitutin liitoksen minikegissä? Kun tynnyriin iskee tulpan, se pitää kyllä, mutta kun hanan iskee tulpasta läpi, tuppaa olut ja hiilihapot kuohuamaan välistä ulos. Auttaisikohan vai pahentaisikohan asiaa, jos hanen varren öljyäisi tyvestä? Itselläni on sellainen fiilis, että tuo kumi on jotenkin liian kovaa materiaalia, että siinä pitäisi olla jokin pieni silikoni tms. kerros, jotta hanan saisi oikeasti tiivisti kiinni.

ttsalo
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: Helsinki

Re: Minikeg ja vuotava hana

ViestiKirjoittaja ttsalo » Ke Touko 16, 2018 14:02 pm

Wanha viesti mutta dokumentoidaan tähän mitä itse tein onnistuneesti:

- Hiotaan mahdolliset pursotusjämät tasaiseksi (sarja vesihiomapapereita toimii tässä) pystyputkesta alueelta joka tiivistyy kumikorkkiin
- Voidellaan pystyputki kevyesti, itse käytin PRF Teflube:a joka kertoo olevansa elintarvikeyhteensopiva. Mm. IKH:sta löytyy.

Itselläni taas on ollut ongelmana hiilihappopatruunan tiivistyminen hanaan. Viime aikoina on tarvinnut kiristää patruunan pidike aivan eläimellisen tiukkaan (papukaijapihdeillä, onneksi on melko tukevaa tekoa) ettei patruuna jää sihisemään ulos. Onko kukaan törmännyt samaan ja löytänyt jotain ratkaisua?

PetteriSeppänen
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Suomi

ViestiKirjoittaja PetteriSeppänen » Ke Touko 16, 2018 16:15 pm

tuohon co2 pihinään voi auttaa jos patruunan lisäksi kiristysholkkiin laittaa jotain täytettä. Tällä tavalla holkki alkaa kiristämään patruunaa aikaisemmin eikä kierteet lopu kesken.

cob
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: oolu

ViestiKirjoittaja cob » Ke Touko 16, 2018 17:10 pm

Millainen patruuna? Mulla on sodastream-adapteri jossa kierteet ilmeisesti loppui kesken, tai sitten tiivisteprikka oli jotenkin jumiutunut eikä istunut adapterin pohjalle. Korjautui jollain näistä toimenpiteistä tai niiden yhdistelmällä: pyöriteltiin prikka varmasti adapterin pohjaan, vedettiin teflonteippiä kierteisiin ja kierrettiin kunnolla työkaluilla regulaattori/adapteri kiinni.
Kävelyä, kaljaa ja kuvia - https://exposedpaths.exposure.co/

ttsalo
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: Helsinki

ViestiKirjoittaja ttsalo » Pe Touko 18, 2018 13:04 pm

16 gramman puhkaistava patruuna Party Star Deluxe -hanassa. Nyt kun katsoin hanaa tarkemmin niin tiiviste "puhkaisuputken" ympärillä on aika karussa kunnossa ja nyt kun on pakko käyttää kohtuuttomasti voimaa että patruuna painuu sitä vastaan riittävän lujaa, se vain ottaa joka vaihdossa enemmän osumaa. Patruuna varmaankin kiertyy ruuvattavan kotelon kanssa ja hiertää tiivistettä. Tuohon olisi ehkä voinut laittaa jotain rasvaa, varmaan tiivistyisi paremmin ja kestäisi pidempään.

Palaa sivulle “Tynnyrit ja hanat”