Humalan tilaaminen EU ulkopuolelta

Raaka-aineiden käyttö ja kasvatus

Valvojat: suorama, Elmo

Hannu
Oppilas
Oppilas
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: ESPOO
18 tai yli: Olen

Humalan tilaaminen EU ulkopuolelta

ViestiKirjoittaja Hannu » Ke Huhti 06, 2016 8:12 am

Onko joku tilannut esim. amazon.com:ista? Miten tulli suhtautuu humalapellettiin? Käsitelläänkö sitä elintarvikkeena ja onko näin ollen jotain rajoitteita?

Kotimaisilla toimijoilla on nimittäin todella huonosti vuosikertaa 2015 varastoissaan.

Tullit ja alvit tulee päälle, mutta kotimaisen myyjän katetta ei :)

Naali
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Helsinki

Re: Humalan tilaaminen EU ulkopuolelta

ViestiKirjoittaja Naali » Ke Huhti 06, 2016 9:24 am

Citraa tilasin viime syksynä 5kg kun ei euroopan diilereiltä saanut ja 15 kg Venäläisiä humalia tullannut Vaalimaan raja-asemalla. 14% alvilla menevät ja päälle 5,8% tullia. Jenkeistä tilaaminen ainakin toimituskulujen puolesta sen verran hinnoissaan yleensä, että ei ainakaan tuossa 5-20kg kokoluokassa juurikaan kannata tilata. Pienemmistä en välttämättä tiedä.
http://www.panimonurkka.fi, kotiolutainesten kauppaa Helsingin suunnalla.

masafi
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Lappi

ViestiKirjoittaja masafi » Ke Huhti 06, 2016 13:03 pm

Eipä varmaan kannata tilalla itse pieniä määriä jos ei tee todella paljon olutta.Uskoisin että kaupat pyrkivät pitämään ns.hyllyt täynnä.Saatavuus on sitten eri asia tänne peräpohjolaan.Ja saatavuus Suomi kaupoista paranee kun keskittää ostokset.
RDWHAHB

Hannu
Oppilas
Oppilas

ViestiKirjoittaja Hannu » Ke Huhti 06, 2016 19:41 pm

Oon tilannut Brewcatilta yleensä aina kaiken (vuoden panotauko ollut, eli lähinnä tilaukset 2014), mutta jostain syystä heillä lähes kaikki jenkkihumalat näyttää varastosaldoissa nollaa. Tai siis syy on siinä että tavaraa ei jostain syystä ole. Näin on ollut jo pidempään. Myyrmannin liikkeessä (onko ainoa kivijalkaliike pääkaupunkiseudulla??) voisi käydä katsomassa, mutta siellä oon usein törmännyt "ylivuotiseen" valikoimaan.

Onko ruotsin Humlegård hyvä? Saksalaiset? Kaikissa verkkokaupoissa kun ei edes mainita minkä vuoden sadosta on kyse.

Naali
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Helsinki

ViestiKirjoittaja Naali » Ke Huhti 06, 2016 20:25 pm

Löytyisi noita samalta suunnalta helsingistäkin. Suurin osa vielä 2015 satoa. Tosin lähinnä pelletteinä. https://www.panimonurkka.fi/tuote-osast ... kkalaiset/ Koitan yleensä olla spämmäämättä näin mutta kun aika läheltä liippasi niin oli pakko.
http://www.panimonurkka.fi, kotiolutainesten kauppaa Helsingin suunnalla.

Hannu
Oppilas
Oppilas

ViestiKirjoittaja Hannu » To Huhti 07, 2016 7:39 am

Mainiota :cheers2:

Uusi oluttarvike- ja raaka-ainekauppias pääkaupunkiseudulle on erittäin tervetullutta!!

Laitoinkin jo sinulle Naali yksityisviestiä aiheesta.

Hannu
Oppilas
Oppilas

ViestiKirjoittaja Hannu » Su Touko 15, 2016 8:39 am

Kävin viikolla humalaostoksilla Vantaalla Myyrmannin Viinimaailmassa ja siellähän Jukalla oli valtavat määrät 2015 jenkkihumalia :mrgreen:

Viinimaailman humalat tulee näemmä pakkauksen mukaan www.humle.se ja hinnoittelu oli mielestäni kilpailukykyinen. Ostin 5 x 100g erilaisia jenkkihumalia ja hinta jäi jonkun euron halvemmaksi kuin suora tilaus Ruotsista. Tilaus Ruotsista tulee tietenkin halvemmaksi jos tilaa kerralla isomman määrän. Itse tarvitsin samalla myös rouhittua mallasta jota otin 10 kg.

Vielä kun Jukka saisi verkkosivut pystyyn ja sinne vaikka varastosaldot reaaliaikaisiksi...kauppahan ei ole mikään omatoimisen shoppailijan paratiisi. Lähinnä mallassäkkejä tupaten täynnä oleva varasto jossa ei mahdu juurikaan kulkemaan.

Palaa sivulle “Raaka-aineet”