Hapanmallas & Mäskipussin pesu

Aloittajan hyötypaketti. Usein kysyttyjen kysymysten vastauksia ja muitakin neuvoja oman oluen tekemisen aloittamiseen.

Valvojat: suorama, Elmo, Veteraanit

Panoukko
Aloittelija
Aloittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Rovaniemi
18 tai yli: Olen

Hapanmallas & Mäskipussin pesu

ViestiKirjoittaja Panoukko » Pe Heinä 13, 2018 10:58 am

Hei,

ajattelin valmistaa Guinnessin klooni batchin, ja sen ainesosaluettelosta löytyy hapanmallas. Mistähän tätä kyseistä tuotetta löytäisi, sillä ainakaan itse en törmännyt sellaiseen missään?

Toinen kysymykseni koskee mallas/humalapussien pesua. Oletteko pesseet koneessa? Kestääkö pussit ylipäätään konepesua?

:cheers2:

Naali
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Helsinki

Re: Hapanmallas & Mäskipussin pesu

ViestiKirjoittaja Naali » Pe Heinä 13, 2018 11:27 am

Toinen nimitys on Acid malt, tuossa on yksi esimerkiksi https://www.panimonurkka.fi/tuote/ireks-acid/ Aika usein tullut 60C:ssä pesukoneessa pestyä mäskäys- ja humalapusseja kunhan vaimo ei huomaa.
http://www.panimonurkka.fi, kotiolutainesten kauppaa Helsingin suunnalla.

kissaluolabrewery
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Kuopio

Re: Hapanmallas & Mäskipussin pesu

ViestiKirjoittaja kissaluolabrewery » Su Heinä 15, 2018 18:20 pm

Minä pesen mäskäyspussin aina koneessa 60 asteessa. Pari kymmentä pesua takana eikä ole mitään ongelmia ollut kestävyyden suhteen tai muutenkaan, paitsi kerran unohdin solmia narun päät ja toista sai pujotella hyvän aikaa kun pää oli karannut sinne narukanavaan.¨

Kokeilemisen arvoista on myös pestä mäskäyspussi yhdessä kesäisten hikisukkien kanssa ja jättää pesuaine pois. Näin seuraavan erän voi tehdä pienemmällä määrällä humalia, ja saavutetaan huomattavaa rahallista säästöä. Itse en ole tätä vielä kokeillut vaan samaan koneelliseen menee sekaan vain kevyesti likaisia pyyhkeitä.

Palaa sivulle “Neuvoja ja vinkkejä”