Panimonurkka.fi, jonkun verran tavaraa jo kaupan Stadissa

Kanava mm. olut- ja viinitarvikekaupoille. Eli tarjoukset ja muut houkuttimet.
Muista laittaa yhteystiedot.

Valvojat: äyni, suorama, Elmo

Naali
Kisälli
Kisälli
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Helsinki
18 tai yli: Olen

Panimonurkka.fi, jonkun verran tavaraa jo kaupan Stadissa

ViestiKirjoittaja Naali » Ma Marras 24, 2014 17:52 pm

Foorumin nurin ollessa tuli vallan uutta motivaatiota saattaa kauppa toimintakuntoon joten aiempi massiivinen hinnasto on poistunut. Ei tosin aivan loppuun asti hiottu kokonaisuus, joten palaute tervetullutta joskin tilausten teko kyllä onnistuu. http://www.panimonurkka.fi
Viimeksi muokannut Naali, Ke Loka 07, 2015 16:38 pm. Yhteensä muokattu 30 kertaa.
http://www.panimonurkka.fi, kotiolutainesten kauppaa Helsingin suunnalla.

Molder
Kisälli
Kisälli

Re: Viking Maltin maltaita kaupan Helsingissä ja Kotkassa

ViestiKirjoittaja Molder » Ma Marras 24, 2014 20:50 pm

Kuulostaa hyvältä =)

Monesti viime hetkellä panolaan lähtiessä tulee keksittyä jotain tarvetta maltaille. Kantsukin olisi sopivan lähellä ja kun tuo jauhamisoptiokin on niin eiköhän sitä joskus...
Wil Wheaton:"...I have not yet encountered a homebrewer who's a dick"

Kalle
Oppilas
Oppilas
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kalle » Ma Marras 24, 2014 22:46 pm

Vahva kiinnostus kasattaville puukoreille joihin menisi pitkäkaulaisia pulloja, jos olisi vielä kehikot sisällä niin olisi luksusta, ei pakolliset. On pitänyt itse askarrella moisia mutta on tässä muutakin tekemistä niin mielelläni ulkoistan tämän.

Naali
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Naali » Ke Marras 26, 2014 17:19 pm

Nuo pari mallia mitä alustavasti piirtelin eivät ole kokoontaitettavia, mutta mielessäni jo hieman hahmottelin miten sellaisen tekisi. Pitää muutama sarana ja muu metallikilke jostain löytää halvalla. Kehikko esim 4mm vanerista ei ole kovinkaan vaikea lisätä tuohon, tietystikin se on irrallaan kun kori on kasattava mutta aivan hyvin pitäisi pysyä paikallaan kun pulloja on korissa enemmän kuin yksi. Ovatko ½:n litran vai 0,33:n pulloja? Yhteensopivuus muovikorien kanssa voi olla haastavaa toteuttaa ainakin kehikon kanssa, riippuu tosin pullojen mitoista hieman.

Kalle
Oppilas
Oppilas
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kalle » Ke Marras 26, 2014 18:57 pm

Kirjoitin vähän vauhdilla niin sanavalinta oli puutteellinen, tarkoitin siis pinottavia. Varmaan yleisin pullokoko mulla olisi brewdogin pitkäkaulainen, jotkut ovat paksumpia mutta on jo niin paljon pulloja, että sopimattomia voi jo heittää mäkeen. Myös pienemmille kantovälineille voisi olla tilausta, joku 8 pullon kantolaite saattaisi olla näppärä vielä puistoon jne.

Naali
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Naali » Ke Marras 26, 2014 22:50 pm

Kyllähän noista pinottavia saa huomattavasti helpommin ilman miettimiäni metallikilkkeitä kun jyrsii pienet vekit pohjien reunoihin, yksi kokoontaittettava muoviloota autossa jonka ideaa vähän apinoin ajatustasolla tuosta kasattava sanasta johtuvasta mielleyhtymästä johtuen. Itse tosin nuukana olen pitänyt 0,33l pitkiä pulloja 0,35l lasisille Kokispulloille tarkoitetuissa koreissa joita viimeisen kuukauden ajan koitin pitää silmällä joka ainoassa ruokakaupassa joka matkan varrelle sattui ja vasta eilen tärppäsi. Joten lienevät suht harvinaisia ravintoloiden ulkopuolella, nuokin olivat vain jonkun joulukampanjan takia, puiset joissa ei lue Coca-Cola olisivat kyllä hemmetisti tyylikkäämpiä ja pullot heiluvat hieman kokiskoreissa. Voisin jokatapauksessa jonkun 24: kapean ja korkean pullon korin piirrellä kun ehdin, tällä hetkellä jonkinlaiset mallit kahdellekymmenelle standardikoreihin liian korkealle ½l pullolle ja kahdellekymmenelle suomalaisiin koreihin liian leveälle 0,33l pullolle, shamppanjapulloille ja litraisille patenttikorkkipulloille on yksi malli työn alla myös. Yksi hyvännäköinen neljän pullon kantoväline olikin tuolla omatekoisten korien threadissä, voisihan sitä vasataavanlaisen kasipäckinkin duunata jos levyjyrsimen saan käsiini. Hemmetti kun tulisi jo se Y-tunnus niin voisi alkaa laajemminkin kyselemään.

Johnny Rio
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Hamina
Viesti:

ViestiKirjoittaja Johnny Rio » To Marras 27, 2014 14:28 pm

Kotkasta?
Kyllä saattaisi kiinnostaakin kuhan saan muutettua, ei en ole vielä Haminasta poistumassa, ja vanha varasto alkaa ehtyä.

Naali
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Naali » To Marras 27, 2014 23:33 pm

Kyllä, Kotkassa. Tässä pikku opiskeluprojekti siellä käynnissä ja sopivasti puolityhjä opiskelijakämppä joka toimii hyvin panoluolana ja varastona niin ei vaimokaan nipota miksi helvetissä sulla on 500kg maltaita olohuoneen nurkassa.

Johnny Rio
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Hamina
Viesti:

ViestiKirjoittaja Johnny Rio » Ma Joulu 01, 2014 2:46 am

Sinällään hämmentävää, että itseni lisäksi en tunne ketään näiltä seuduilta, joka keittäisi muusta kuin uutteesta mitään. Millainen laitteisto sulla on sielä?

Naali
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Naali » Ma Joulu 01, 2014 8:17 am

40 litrainen emalikattila ja rengaskaasupoltin, erillinen mäskäyskattila sähkövastuksella kyllä käynyt mielessä, mutta mitä turhia. Ei kyllä mikään hirveän yleinen harrastus vaikuttaisi täällä päin olevan.

Naali
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Naali » Ke Tammi 07, 2015 19:38 pm

Lopultakin alkaa ensimmäinen tilaus olla noudettavissa viikon päästä Viikkarilla ja päivitin hinnat ensimmäiseen viestiin, haen sitten toisen kuorman ja laajennan valikoimaa jos näitä nyt jonkin verran kaupaksi menee.

Naali
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Naali » Ma Maalis 23, 2015 19:32 pm

Osa maltaista päässyt loppumaan tai hälyttävästi vähenemään, pitää uusi kuorma hommata Viikkarilta lähiaikoina. Sitä ennen kuitenkin tulossa kaikenlaista muuta:

Projekti edennyt siihen vaiheeseen, että pitäisi suurella todennäköisyydellä olla kattava valikoima Castle Maltingin maltaita, Gozdawan uutteita ja hiivoja (eivät valmista itse, pakkaavat jonkun muun firman kuivahiivoja), joitain humalia ja korkkeja tarjolla ja pienimuotoinen nettikauppakin sekä varasto Malminkartanossa pääsiäisenä valmiina. Laajentelen erityisesti humala ja hiivavalikoimaa aluksi, jonkin verran nestehiivojakin tulossa yhdeltä melko uudelta tuottajalta. Puisia pullokoreja ja muutama pienenpi kantoväline myös tulossa lopultakin huhtikuussa nyt kun sain designin hierottua sellaiseksi, että sopii yhteen muovisten kanssa pinottavaksi ja löytyi vielä paikka missä suuren määrän sopivaa vanerisälää saa järkihintaan aikaiseksi riittävällä tarkkuudella. Raaka-aineisiin keskittyen aluksi, mutta kyllä kesän aikan pitäisi välineistöäkin alkaa ilmaantua varastoon. Postitusmahdollisuuksia luonnollisesti tulossa kunhan verkkokauppa on ylhäällä ja noudot melko joustavasti mahdollisia ainakin viikonloppuisin, toukokuun alusta viikollakin.

Muuttelen tuota alkupään viestiä rankalla kädellä kunhan kauppa on auki, siihen asti hinnasto pysyy samana niiden maltaiden osalta joita on valikoimassa ja noutokin onnistuu pääpiirteittäin siinä mainittuina aikoina.

Molder
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Molder » Ti Maalis 24, 2015 21:35 pm

Pitää sanoa että tervetullut lisä pääkaupunkiseudun tarjontaan. Varsinkin kun maltaatkin saa rouhittuina tarvittaessa. Toivotaan menestystä :cheers1:
Wil Wheaton:"...I have not yet encountered a homebrewer who's a dick"

Naali
Kisälli
Kisälli

Re: Panimonurkka.fi, jonkun verran tavaraa jo kaupan Stadiss

ViestiKirjoittaja Naali » To Huhti 09, 2015 13:53 pm

Taas etenee homma hieman, tuskaisen hitaasti tietenkin kun on kaikennäköistä muutakin touhua meneillää. Uutteita sekä kuivahiivoja tuli jo jonkin verran varastoon, joten lisäsin jokseenkin epäkäytännöllisen hintalistan ensimmäiseen viestiin jatietoa toimituskuluista kun verkkokaupassa on hieman hieromista vielä.

Naali
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Naali » La Touko 02, 2015 2:50 am

Ja vielä viimeisimpänä lisäyksenä tähän hirvittävän mittaiseen listaan kaikki alkuviikosta saapuneet humalat, Castlen maltaat ja hieman muuta sälää. Nettikauppakin etenee kohtuullisesti joten toivottavasti tätä hirvitystä ei paljon yli viikkoa katsella tarvitse.

Akselipoika
Oppilas
Oppilas

ViestiKirjoittaja Akselipoika » Ma Touko 18, 2015 19:05 pm

Olisikohan mahdollista saada jostain riisin-, kauran-, tms-kuoria helpottamaan mäskin huuhtelua, kun esim käyttää paljon mallastamattomia aineksia ja/tai vehnämaltaita? Brewcatilla ja ruotsalaisella humlegårdenilla on joskus ollut valikoimassaan kaurankuoria, ja monessa jenkkiläisessä alan kauassa myydään riisinkuoria.
"Ihan hyvää"

Naali
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Naali » La Touko 23, 2015 14:53 pm

Pahoittelut hieman viivästyneestä vastauksesta, osittain tähänkin liittyvä reissu keski-Euroopassa menossa vielä pari päivää. Kauran kuoria pitäisi olla tulossakin, muutamaan paikkaan ehdin jo olla yhteydessä aiheen tiimoilta ja ei periaatteesa muuta estettä kuin logistiikka.

Akselipoika
Oppilas
Oppilas

ViestiKirjoittaja Akselipoika » Ma Touko 25, 2015 15:04 pm

Kiitti vastauksesta! Toivottavasti logistiikkaongelmat ratkeavat ennen syskyä, jolloin olisi taas tarkoitus tehdä kurpitsaolutta :)

Ennen kun verkkokauppa valmistuu, niin toimiiko homma suunnilleen niin, että tilaan puhelimitse tai s-postitse, ja sovitaan noudotoajankohta?

Oletko muuten itse kokeillut niitä Gozdawan kuivahiivoja?
"Ihan hyvää"

Naali
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Naali » Ke Touko 27, 2015 0:54 am

Juu, juurikin noin että viestiä vain jollakin tapaa ja säädetään noutoaika. Pääsemme varsin joustavasti varastolle kun matkaa ei ole kuin nimeksi, joten lyhytkin varoitusaika onnistuu. Erityisesti nyt kun kyseiseltä keski-Euroopan reissulta kotiuduimme.

Noita Gozdawan hiivoja piti kokeilla kyllä itsekin mutta ei ole tahtonut keretä panemaan kun tilat ovat hieman kyseenalaiset tällä hetkellä ja kunnolliset hoituvat kesäksi ensi viikosta lähtien. Hiivat kuitenkaan eivät ole Gozdawan itse valmistamia vaan jonkun noista muutamasta firmasta maailmassa jotka kuivattuja oluthiivoja valmistavat (Fermentis, Lallemand, Mangrove Jack's ja Mauribrew, vai keksiikö joku muita). Ostavat vaan niitä bulkkina ja heillä on pieni pakkauslinja niille, kävin hätäisesti kääntymässäkin tehtaalla tuossa pari päivää sitten.

Tältä samaiselta reissulta tarttui Gdanskista uudehkolta, tuorehiivoja tuottavalta firmalta pieni koe-henkinen erä matkaan. Firman nimi on Fermentum Mobile ja kyseessä on kolmen kotiolueen innokkaasti suhtautuvan ihmisen jonkin verran jo Puolassa ja Saksassa mainettakin kerännyt pienehkö labra joka toimii Gdanskin yliopiston muutettua uudelle kampukselleen tyhjäksi jääneissä mikrobiologian laitoksen tiloissa Gdanskin vanhassa kaupungissa. Noista kannoista mitä sivulla on tarttuivat matkaan muutama putkilo FM21 Saisonhiiva-, FM30 Tsekkipils-, FM41 Saksalainen Vehnäolut- ja FM52 Jenkkiale- kantoja, lisäksi mukana taisi olla näyteputkilot kannoista 10, 11 ja 50. Putkiloissa on 30-40 miljardia solua, joten startterin kanssa kannattaa mennä vähänkään isommilla erillä.
Jos on kiinnostusta, niin noita saa hintaan 7,50€ ja pari cool packiakin on, joten postituskaan ei ole ongelma.

Näillä pitäisi jokunen erä laittaa kesäkuun alussa tulemaan, todennäköisesti lagerpainotteista settiä kun panotilojen yhtedessä on hyvän kokoinen maakellari jossa lämpötila on aika kiva tuohon taitavat sekaan mahtua ainakin Gozdawan molemmat lagerkannat myös. Ainakin vähemmän työintensiivisyyttä tuossa panoprosessissa näyttäisi olevan tällä melkein valmiina olevalla pesukoneesta rakennetulla viritelmälläni. Vielä kun sopiva tyhjennysletku löytyy tai kiinnitän putken sekä löydän isomman kaasupullon sopuhintaan keittovaihetta varten, pitäsi panohommien sujua oikein paljon sulavammin.

Naali
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Naali » Ti Kesä 09, 2015 20:46 pm

Vähän päivittelin hinnastoa. Viikkarin maltaita tulossa lisää maanantaina 15.6. Kaikki perusmaltaat ja suurin osa heidän erikoismaltaistaan pitäisi sen jälkeen olla valikoimassa. Mahdollisesti verkkokauppakin ennen juhannusta lopulta kuosissa.

Myös Englantilaisten maltaiden hankinnan suhteen tiedustelut loppusuoralla, enää kaksi vaihtoehtoa jäljellä: Crisp Malting tai Baird's. Sitä ennen pitäisi varastoon isompi ovi saada ja purkaa osa seinästä je muuta mukavaa, että loppukesään menee todennäköisesti. Sitä ennen humalia kuitenkin lisää tarkoitus tilata kun kylmälaitekapasiteettia saamme lisää tällä viikolla. Jos on toiveita niin sana vapaa.

Palaa sivulle “Kaupalliset”