Bulldog Brews

Uutteesta ja valmispakkauksista valmistus.

Valvojat: äyni, suorama, Elmo

miguels
Kisälli
Kisälli
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Uusimaa
18 tai yli: Olen

Re: Bulldog Brews

ViestiKirjoittaja miguels » To Loka 08, 2015 22:18 pm

Voipi olla että uusin käymisastiat kokonaan. Huonolta satsit vaikuttaa nyt.

VeikkoK
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: Joensuu

Bulldog Brews, yäk!

ViestiKirjoittaja VeikkoK » Ma Loka 26, 2015 19:36 pm

Bulldog Brews Hammer of Thor.... Phyi!!
Piti sitten mennä kokeilemaan, vaikka arvelinkin, että lukemien perusteella ei olisi kannattanut.

Aikalailla ohjeen mukaan tehty, 11.10 laitettu, käyntilämpötila n. 22c (ohjeistettu 18-24c), 23L satsi, kuivahiivat lisätty 23c veteen 2h ennen lisäystä ämpäriin, OG 1.051, käynyt loppuun ainakin jo 5 päivää sitten (1.010), mukana tullutta aromihumalapussia en ole vielä lisännyt.

Vaikka pulloon en olekaan vielä laittanut niin kyllä on maku jotain ainva ainutlaatuista, haisee ja maistuu ihan valkoviiniltä, makealta sellaiselta.
Voikohan olla, että tuo 22c on ollut kuitenkin liian korkea lämpötila vai mikä lie aiheuttanut tuon ihme maun?
Näinköhän tuon valkoviinin saisi enää mitenkään muuttumaan olueksi? Näinköhän pullotuksen myötä edes muuttuisi sen verran, että voisi kuvitella olueksi.

miguels
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja miguels » Ma Marras 02, 2015 9:10 am

Pahasta Kissasta ei edelleen mitään hyvää sanottavaa. Hapanta, toisaalta hieman makeaa, marjaisan makuista mitä lie litkua. Kaverin mielestä ihan ok makuista olutta, mutta itse en tuota juo.
Raja's Reward jatkaa myös samoilla linjoilla. Todella hiivainen ja kummallisen makuinen. Tuo nyt on ollut vasta pari viikkoa pullossa, joten katsotaan kehittyykö mihinkään. Jotenkin tulee tuosta mieleen Finlandian hiivan tuottama makumaailma.
Verrokiksi Coopersin kiteistä tehty Mörkö Stout, prossia 8,7%. Ollut pullossa nyt 3 viikkoa ja täysin juotavaa jo. Ja tämähän paranee vanhetessaan varmasti.
EDIT 19.11.2015: Paha Kissa ja Raja's edelleen ihan hirveitä. Raja's on todella hiivaisen ja simaisen makuinen. Taitaa viemäri odottaa näitä kun tarvitsen pulloja oikeisiin panoihin.

miguels
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja miguels » Ti Joulu 08, 2015 13:29 pm

Taidan nostaa kädet pystyyn näiden Bulldogin kanssa ja todeta kelvottomiksi. Itse epäilen hiivaa tai sitten itse uutetta, että siellä muhii jokin pöpö jo valmiiksi. Eli suosittelen heittämään kitin hiivan pois ja keittämään varuiksi uutteen ennen käyttöä.
Voi toki olla että minulla oli huonoa tuuria näiden kanssa, tai sitten ei. Samoissa käymisastioissa on nyt tehty kaksi täysmäskättyä olutta, jotka ovat käyneet hyvin ja maistuivat aivan timantilta.

miguels
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja miguels » Ma Helmi 01, 2016 15:26 pm

Sinne meni 35 litraa pahaa "olutta" viemäriin. Joku pahemmin alkoholisoitunut persoona olisi varmaan nuokin juonut, mutta itse en noita viitsi juoda, normikeppanakin kaupasta on parempaa. Hyh.

Naali
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Helsinki

ViestiKirjoittaja Naali » Su Joulu 25, 2016 16:19 pm

Porukalla tuoreempia kokemuksia näistä? Verrattuna Festivalin kamoihin logistiikka oisi aika paljon yksinkertaisempaa kun saisi samalla noiden Bulldog brewerien kanssa ja hintaakin voisi tiputtaa heittämällä jonnekin 25-30€ holleille. Tämä ihan sillä, että tuoreemmat arviot englantilais/irlantilaisfoorumeilta ovat aika positiivisiä ja ylipäätään tykännyt pitää valikoimassa noita laatikoissa olevia kittejä kun niistä saa helpommin hiivat pois ja jääkaappiin säilytettäviksi rikkomatta ulkopakkausta liiemmin.
http://www.panimonurkka.fi, kotiolutainesten kauppaa Helsingin suunnalla.

Palaa sivulle “Uutteesta”