Janin Finlandia-keitokset

Uutteesta ja valmispakkauksista valmistus.

Valvojat: äyni, suorama, Elmo

JaniH
Harjoittelija
Harjoittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Eura
18 tai yli: Olen

Re: Janin Finlandia-keitokset

ViestiKirjoittaja JaniH » Ti Marras 14, 2017 20:51 pm

Ja tänhään sain aikaseksi pullottaa tuon toisenki, hiiva oli käyttäytynyt oudosti mutta ei ollut haju- eikä makuhaittaa niin pistelin pullottaen. Kuvan voisin laittaa mutta photobucketti ei toimi nykyhhään...

Liejumonsteri
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja Liejumonsteri » La Joulu 02, 2017 11:53 am

Foorumin ainoa oikea Finlandia-pänikkätopikki joten luikautampa tänne yhden Finlandia-tekeleen parin päivän takaa..."Janoisen Puutarhurin Opas"-kirjan ohjetta mukaillen tein Viikinki-Alen:

(6L erä)
Ruismallas 100g
Crystal 50g
Lilluttelin näitä parissa litrassa 70c vettä 30min jonka jälkeen lisäsin vettä 4L saakka -> kiehumaan ja kilo Finlandian perinteistä sekaan.

3g Columbusta katkeroksi, 30min
9g katajanmarjoja aromiksi, 15min (yllätyin kuinka mauttomia nämä olivat, mitenhän lähtee aromia, olisiko ehkä oksia pitänyt laittaa ?)
lopussa 50g panimosokeria sekaan.
Jäähdytys ja veden lisäys jotta kokonaismääräksi saatiin 6L, joku jääkaapista löytynyt Coopersin hiivapussin puolikas nesteytykseen ja pönttöön. OG taisi olla 1.052.

JaniH
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Eura

ViestiKirjoittaja JaniH » Ma Joulu 04, 2017 20:02 pm

Itsellä oli kanssa suunnitelmissa Finlandia-satsi jouluksi mutta taitaa jäädä väliin, ajattelin 3 x perinteinen, jotain katkeroksi ja aromihumalaksi jotain pihkaisaa muistuttamaan suomen runsasta mäntymetsikköä, kokonaismääräksi 15-16 litraa ja hiivaksi aina yhtä luotettava US-05. No katsotaan jos tuossa joulun jälkeen ehtisi paneutumaan panopuuhiin.

Palaa sivulle “Uutteesta”