Tammilastujen vaikutus viinin makuun

Siideri, viini, juusto ja muut sellaiset.

Valvojat: suorama, Elmo

rami
Foorumilainen
Foorumilainen
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Seinäjoki
18 tai yli: Olen

Tammilastujen vaikutus viinin makuun

ViestiKirjoittaja rami » La Syys 15, 2018 0:19 am

Olen tässä värkkäillyt omenista viiniä ja nyt lisäsin siihen kokeeksi tammilastuja juoma on siis jo kirkastamisvaiheessa ja lapottukkin jo ensimmäisen kerran eli suurin osa hiivasta on saatu pois nyt mennään siis ns toisen kierroksen kirkastamista jo kauanko tammilastujen kannataa antaa olla juomassa aatelin että riitäisikö pari päivää pullotusvaihe alkaa olla jo lähellä niin laitoin nyt perjantaina niin jos sunnuntaina lappoan ne pulloihin niin ehtiskö tossa vajaa 2 vrk tulla jotaki aromia noista keitin ne lastut ennen sankoon laittoa siitä tuli jonkunverran ruskeaa keitinvettä josta pieni osa meni viiniin mukana suurin osa ei. ?

rami
Foorumilainen
Foorumilainen
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Seinäjoki
18 tai yli: Olen

Re: Tammilastujen vaikutus viinin makuun

ViestiKirjoittaja rami » La Syys 15, 2018 1:08 am

Hmm tekeekö noi tammilastut viiniin jonkinlaista kitkeryyttä toki ei paljon mutta jälkimakuun kun tuntuu että vähän sellaista olis tullut toki viiniä on se 20 litraa ja lastuja ehkä 25 grammaa eli 1.5 grammaa per litra tuskin noista valtavan vahvaa makua tulee jotenki se aromi on sellainen jota joissakin punaisissa viineissä on alkonkin mutta saa nähdä kehittyykö ja pehmeneekö pullotuksessa vielä

Palaa sivulle “Muut käymistuotteet”