Ruusut ja risut foorumille

Kehitysehdotukset ja kehittämisprojektit.

Valvojat: suorama, Elmo

Proudfoot
Harjoittelija
Harjoittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Jyväskylä
18 tai yli: Olen

Ruusut ja risut foorumille

ViestiKirjoittaja Proudfoot » La Huhti 25, 2009 14:01 pm

Olin ensin vastailemassa tuonne aloittamaani olutuute keskusteluun, mutta alkoi mennä niin off-topiciksi, että ajattelin sopivan lopulta tänne paremmin. :)

suorama kirjoitti: Minua kiinosti(taa) mm. australialaisten avoimuus ja avuliaisuus näissä asioissa. Miestäni on hienoa kun joku osaa neuvoa ja toinen onnistuu, oppii ja omaksuu ja osaa neuvoa muita sen jälkeen.

Tämä on juuri tämän paikan vahvuus jo näin alkuvaiheessa. Myös se on tärkeää että porukka, olkoonkin vielä lukumäärältään pieni, on aktiivinen. Nämä ovat mielestäni toimivan foorumin peruspalikoita, jonka ympärille muu rakentuu. En epäile hetkeäkään, etteikö tällä foorumilla olisi mahdollisuuksia kasvaa Suomen kotioluen harrastajien ykköspaikaksi.

suorama kirjoitti:Nyt olen kutsunut myös kauppiaita ilmoittelemaan tarjouksistaan ilmaiseksi, ihmettelen vain miksi kukaan ei ole tilaisuuteen tarttunut. Ei muuten vaadi edes rekisteröitymaistä ;).

Kieltämättä on outoa. Luulisi, että mainokset jopa molempien nettisivuille (suuntaan ja toiseen) olisi mahdollinen ja molempia sivustoja hyödyntävä asia. Minulle tulee mieleen sellainen kysymys, että voisiko internet olla edelleen hieman vieras media joillekkin yrityksille? Etenkin viime vuosina yleistyneet foorumit saattavat olla monille täydellinen arvoitus.

Itse tosiaan eksyin tänne täysin sattumalta toisen foorumin kautta, missä joku linkitti. Mä jotenkin heti tykästyin meininkiin täällä; tiedon määrä, positiivinen suhtautuminen vasta-alkajiin (ei ole todellakaan itsestäänselvyys foorumeilla!) ja yleinen ilmapiiri.

Ulkoasu kaipaa mielestäni uudistusta. Esimerkiksi uusi banneri olisi mielestäni paikallaan ja värimaailmaa miettisin myös uudelleen. Niin ja toivottavasti joku ei nyt pahoittanut mieltään pahasti.. :eivarma:

suorama
Panimomestari
Panimomestari
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Kangasala
18 tai yli: Olen
Viesti:

Re: Ruusut ja risut foorumille

ViestiKirjoittaja suorama » La Huhti 25, 2009 20:41 pm

Heh, en voi pahoittaa mieltäni moisesta. Olenhan julistanut jopa kilpailun uuden logon puolesta. Itsestäni kun ei ole taiteilijaksi, ainakaan piirtäjäksi :winktoo:
Värimaailmakin tulee suoraan phpBBn vakio systeemistä. Valmiina kun en ole löytänyt mitään sopivaakaan. Vaihtaisin mielelläni kerralla kunnolliseen. Aika kun ei tahdo piisata uudenkaan raapaisemiseen.

Minua kun niin ottaa päähän tämä suomalainen käyttäytyminen esim. työ maailmassa, joka tuntuu peilautuvan arkeen muuallakin. Pelätään, että menetetään jotain, vaikka työpaikka, jos "paljastetaan" tietoja joita päähän on kertynyt (tälle on nimikin: hiljainen tieto). Esim. sähkömies joka on vuosia tehnyt asennuksia, saa apupojan jonka pitäisi oppia käytäntöä. Hyvä ettei ammattilainen pystytä telttaa pistorasian eteen, ettei toinen vain näkisi ja oppisi jotain. Selkä nyt ainakin on käännettävä eteen. Olen myös kuullut, että: "täytyyhän sitä jotain semmoista olla josta vain itse tietää". Miksi? Eikö olisi mukavampaa jos joku toinenkin tietäisi, ja voisi vaikka tuurata sinua tarvittaessa. Lomallakin saisi olla rauhassa. jne.
Sama pätee mielestäni myös oluen tekemisessä. Joillakin saattaa into loppua kun tietoa ei tipu. Saa osakseen vai aukomista kun kysyy. Toisaalta ihmetellään miksi suomessa ei ole pienpanimoita enempää. No voisi ollakin jos tietoa olisi saatavilla ja "ammattilaisia" olisi enemmän perustamassa vaikka yhdessä näitä panimoita. Jopa "tavallinen" ihminenkin voisi saada tietoa oluen teosta ja mahdollisista "uusista" mauista kun lukee ja katselee avointa foorumia.

No, se siitä paatoksesta.
Mitähän hyvää tänään pantaisiin? =-)
http://oluttehdas.blogspot.com

Palaa sivulle “Kehittäminen & palaute”