Tunnetut bugit

Kehitysehdotukset ja kehittämisprojektit.

Valvojat: suorama, Elmo

äyni
Panimomestari
Panimomestari
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Tampere
18 tai yli: Olen

Re: Tunnetut bugit

ViestiKirjoittaja äyni » To Tammi 17, 2013 10:51 am

Mikko kirjoitti:Onko vika mun päässä vai onko foorumin kello tunnin edellä ? Tääkin viesti on kirjoitettu 9:26 ja näyttää 10:26

Sun päässä.
Omat asetukset->Asetukset ja kohta kesäaika käytössä.

Mikko
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Ylöjärvi

ViestiKirjoittaja Mikko » To Tammi 17, 2013 10:54 am

äyni kirjoitti:
Mikko kirjoitti:Onko vika mun päässä vai onko foorumin kello tunnin edellä ? Tääkin viesti on kirjoitettu 9:26 ja näyttää 10:26

Sun päässä.
Omat asetukset->Asetukset ja kohta kesäaika käytössä.

Danke sehän toimii, ja mun pää on taas kunnossa :)
Haaviston kotipanimo - Kaljaa Kapinallisille
RDWHAHB

suorama
Panimomestari
Panimomestari
Paikkakuntasi: Kangasala
Viesti:

ViestiKirjoittaja suorama » To Tammi 17, 2013 19:56 pm

Mikko kirjoitti:Lisäksi Wikin puoli näyttäisi olevan alhaalla.

Ahaa siis sekin.
Päivitin systeemiä ja muutama muukin palvelu jäi asentumatta.
Koitanpa korjata tilanteen.
Mitähän hyvää tänään pantaisiin? =-)
http://oluttehdas.blogspot.com

suorama
Panimomestari
Panimomestari
Viesti:

ViestiKirjoittaja suorama » To Tammi 17, 2013 20:13 pm

Näköjään pitää katsoa tarkemmin tuota. Käyttämään sitä nyt kai kuitenkin pääsee.

Vaihdan palvelimen piakkoin toiseen, siksi näitä päivityksiä ja sen sellaisia.

Lärry
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: Hamina

ViestiKirjoittaja Lärry » Ke Helmi 03, 2016 13:18 pm

Kirjautuminen ei pysy päällä viestiä kirjoittaessa/lähettäessä. Ongelmia täällä päässä vai serverillä?

jasenpee
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Susiraja

ViestiKirjoittaja jasenpee » To Helmi 04, 2016 8:06 am

Melko nopeasti heittää pihalle muutenkin jos ei aktiivisesti selaile foorumia.

jasenpee
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

ViestiKirjoittaja jasenpee » La Maalis 05, 2016 9:21 am

Voisko tuota sisällä olo aikaa lisätä kun heittää niin nopeasti aina pihalle?
Vituttaa kun on jotain kirjoittamassa ja painaa lähetä niin joutuu jo uudelleen kirjautumaan!

suorama
Panimomestari
Panimomestari
Viesti:

ViestiKirjoittaja suorama » Ti Maalis 08, 2016 21:02 pm

Oho, vai on tuollainen ominaisuus tullut päivitysten myötä. tutkitaan, varmasti tuohon saa vaikutettua.

suorama
Panimomestari
Panimomestari
Viesti:

ViestiKirjoittaja suorama » Ti Maalis 08, 2016 21:08 pm

Katotaanpa oliko se tuo asetus. Jos oli niin aikaisempi oli 240sek (4min).
Nyt laitoin 600sek (10min).

jasenpee
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

ViestiKirjoittaja jasenpee » Ke Maalis 09, 2016 8:11 am

Kyllä sillä vaikutusta tuntui olevan, kiitoksia.

Ladis
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: Häme

ViestiKirjoittaja Ladis » Pe Kesä 02, 2017 21:35 pm

Jos tänne sopii kirjoittaa kehitysehdotuksia, niin tässä muutama. :)

..vain ehdotuksia. Tarkoitus ei ole ehdottomasti vaatia sivuston muokkaamista mieleisekseni.

- Sivuston title on pielessä. Sivuston nimen sijaan se näyttää "-" -merkin. Sen voisi siis korvata sivuston nimellä.

- Alueita on mielestäni liikaa ja hieman epäloogisesti. Keskustelu pirstoutuu moniin osiin ja on erittäin vaikeaa muistaa, millä alueella oli mikäkin viestiketju, koska samantapaisista asioista voi keskustella monella alueella. Tässä ei tietenkään voida koskaan saavuttaa täydellisyyttä, mutta täällä olisi nähdäkseni parannettavaa kyllä.

Otetaan esimerkkinä "Neuvoja ja vinkkejä" -alue, joka tavallaan kumoaa kaikkien "Panola"-otsikon alla olevien alueiden syyn olla olemassa, koska "Neuvoja ja vinkkejä" -alueelle voisi postata kaiken.

Alueita voisi siis karsia, yhdistellä ja uudelleenjärjestellä.

- Arvonimet yms. No nämä on makuasioita, mutta omasta mielestäni ovat hieman turhia. Poikkeuksen tähän tekee tietenkin moderaattoreiden ja ylläpitäjien arvonimet, jotka on ihan hyödyllisiä, mutta nykyinen malli on vähän sekava, kun panimomestareista ja kisälleistä ei oikein ota selvää, että kuka tekee mitäkin.

- Ostamiselle ja myymiselle olisi mielestäni hyvä olla omat alueet, ja käyttäjällä mahdollisuus poistaa ilmoituksensa.

PetteriSeppänen
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Suomi

ViestiKirjoittaja PetteriSeppänen » Ma Kesä 05, 2017 15:00 pm

Eikös nuo arvonimet ole vaan yksinkertainen matemaattinen yhtälö viestien määrästä / foorumilla oloajasta tms joka toimii hauskana lisänä. Arvonimi kasvaa sitä mukaa kuin luuhaa foorumilla.

suorama
Panimomestari
Panimomestari
Viesti:

ViestiKirjoittaja suorama » To Heinä 20, 2017 22:31 pm

Juu, tuo title on tiedossa ja on ollut foorumin alusta asti.
Syy on se, että alusta käyttää titleä myös otsikkona.
Toisin sanoen jos haluaa pitää nykyisen kaltaisen yläosan foorumilla, pitää title olla tyhjänä tai sitten hyväksyä, että tämä on
"kotiolut.comkotiolut.com".
Voi toki olla, että asiaan on tullut muutos jo mutta viime päivityksen yhteydessä ei ollut vielä muuttunut.
Toki koodia voi muokata mieleisekseen, mutta päivityksessä se sitten taas katoaa tai päivitys ei onnistu.

Aihealueita on lisätty sitä mukaa kun niitä on "nähty" tarpeelliseksi. Useimmat haluavat, että on spesifinen aihealue omalle kysymykselle (tai ainakin yhteen aikaan halusivat).
Jos koko Panolan niputtaisi Neuvoja ja vinkkejä otsikon alle, mihin ne kysymykset sitten laitettaisiin ;). Neuvoja ja vinkkejä osion tarkoitus kun on jakaa aloittelijalle / kiinnostuneelle neuvoja ja vinkkejä homman aloittamiseen. Eli olla infopaketti ja vastata useimpiin kysymyksiin jo ennen kysymystä. Toki voisi olla viisasta siivota alue ja lukita se.
Jos aihealueita on sopivasti, saattaa olla että jokunen juttuketju eksyy jopa sille tarkoitetulle alueelle. Jos taas kaikki juttuketjut olisivat saman otsikon alla, tietäisi kyllä minkä ketjun alta hakemansa löytää, mutten usko että se isommin helpottaisi =).
Hakukonetta voi yrittää käyttää, se joskus oikeastikin löytää haetun sanan perusteella oikean ketjun.
En sanoisi, että keskustelujen pirstoutuminen johtuu aihealueiden liiallisuudesta, vaan siitä, että keskustelut rönsyilevät aihealueiden ulkopuolelle.
Toki olisi etsijän kannalta hyvä jos keskustelut pysyisivät aina tarkalleen aiheessa. Mutta olisi aika hankalaa keskustella / neuvoa toista jos vastauksissa / vastakysymyksissä aina vaihtaisi kyseiseen aihealueeseen jota vastaus / tarkentava kysymys käsittelee. Toki vastauksen saajakaan ei välttämättä tietäisi saaneensa vastausta, ellei vastaaja laittaisi linkkiä vastaukseensa alkuperäisessä ketjussa. Toki tätä ajatusta vasten olisi yksi mahdollinen alue kätevin. Muttei se mielestäni silti toisi helpotusta, sillä joka tapauksessa ketjun otsikossa on vaikea esitellä kaikkia mahdollisia aiheita mitä keskustelu mahdollisesti käsittelee / sivuaa.
Tietenkin ajatuksia pitää tuoda esille ja varmasti jotain pitääkin tehdä. Viestejä ja aiheita alkaa olemaan jo kohtuudella.
Viestien uudelleen järjestely on varmasti paikallaan ja kenties aihealueiden tarkastelu siihen suuntaan mihin foorumi on kehittynyt viimekerrasta. Sitä ei vielä tiedä yhdistyykö jotkin aluet vaiko tuleeko niitä lisää...
Tässä linkki edelliseen pohdintaan aiheesta. (jonka jatkoksi kenties tämänkin postauksen olisi voinut laittaa ;))

"Arvonimet" lasketaan vain siitä kuinka monta viestiä on foorumille kirjoittanut. Minusta ne elävöittävät tuopeillaan harmautta. Nimitykset valittiin jollain tapaa kotiolutfoorumille sopiviksi. Sitä en enää muista saiko jopa itse valita itselleen arvonimen (omissa asetuksissaan), tuopit lasketaan joka tapauksessa viestien määrästä. Toisin sanoen, ne jotka ovat eniten "äänessä", ovat myös "korkeammalla" "arvonimissä". Eli niillä ei ole suoranaista korrelaatiota kirjoittajan osaamistasossa kotioluen, tai minkään kanssa. Ainoastaan sillä, kuinka monta viestiä on kirjoitettu foorumille.
Värikoodit kertovat admin, moderaattori yms. jutut.

Kun lueskelet tuon laittamani linkin, niin sieltä saattaa historian havinasta löytyä syitä / vastauksia joihinkin askarruttaviin kysymyksiin.
Toki ajat muuttuu ja siksi onkin hyvä välillä herätellä ajattelmaan asioita ja voisiko ne tehdä toisin ja mahdollisesti vieläpä paremmin.

Tuo myynti-ilmoituksen poistaminen on monisyinen juttu. Vaikka huijareita liikkuu ilmeisen vähän täällä, antaisi poiston mahdollisuus yhden työkalun. Kenties pitäisi hommata kauppavastaava tuon alueen hallitsijaksi, joka pitää huolta, että ostaja ja myyjä ovat tyytyväisiä, jonka jälkeen ilmoituksen voisi poistaa. phpBB alustalle ei liene sellaista ratkaisua jossa ilmoituksen laatija hyväksyy jonkun foorumilaisen kauppakumppaniksi ja molempien pitää laittaa raksi ruutuun kun ovat tyytyväisiä ja ilmoitus arkistoituu pois näkyvistä.

suorama
Panimomestari
Panimomestari
Viesti:

ViestiKirjoittaja suorama » To Heinä 20, 2017 23:16 pm

Muokkasin nyt sen titlen common.css tiedostossa taas siten, että kotiolut.com ei näy moneen kertaan yläosassa jos sivustolle antaa nimen.
Tosin päivitys olisi taas edessä joten pitää yrittää muistaa tehdä sama mulkkaus uudelleen.
Itteenikin tuo harmittaa, siksi viittii välillä sen tehdä, mutta ei tahdo aina huvittaa...

Palaa sivulle “Kehittäminen & palaute”